Over ons

De Koninklijke Nederlandse Natuurhistorische Vereniging (KNNV) is een landelijke vereniging voor veldbiologie, waar natuurliefhebbers elkaar vinden in hun gemeenschappelijke hobby.

Centraal staat de belangstelling voor de natuur, die je kunt verwoorden in de drie N’s: Natuurstudie, Natuurbescherming en Natuurbeleving.

De KNNV kent ruim 50 afdelingen in het land. Voor meer info: Klik hier.

Voor wie is de KNNV

• voor iedereen die belangstelling heeft voor de natuur,
  • voor iedereen die mogelijk samen met anderen door b.v. onderzoek meer wil weten van een bepaald organisme en de wetenswaardigheden wil delen met derden,
  • voor de natuurliefhebber die mee wil helpen met de natuurbescherming,
  • voor de leek, die wil genieten van de natuur en het leuk vindt over de natuur te horen vertellen.

De afdeling Hengelo-Oldenzaal is opgericht in 1916 en heeft ongeveer 80 leden. Door het jaar heen worden er excursies naar interessante gebieden in Twente en omstreken georganiseerd.

In de winterperiode is er een lezingenprogramma. Daarnaast zijn er leden actief in werkgroepen en binnen projecten. Informatie hierover vindt u elders op deze website.

Tijdens de excursies, lezingen en natuurprojecten van onze afdeling kun je met anderen je hobby delen en je natuurkennis verbreden en verdiepen.
De afdeling Hengelo-Oldenzaal geeft 4 keer per jaar een eigen blad “Onder de Loep” uit, met daarin interessante artikelen en een overzicht van alle activiteiten van onze afdeling.